2022 Menu
At Vælge 27
Uge 47, 2022
af Rick Joyner

Det første Jesus sagde om afslutningen på denne tidsalder var, bliv ikke bedraget, men alligevel oplever vi nu måske de største bedragerier, som verden nogensinde har stået overfor. Alligevel, som vi har set gennem Skriften og historien, opstod de største lys i de største mørketider. Som vi ser i Esajas 60:1-5, når mørke dækker jorden, og dybt mørke menneskerne, vil Herrens herlighed vise sig over Han's folk, og nationerne vil vende sig til lyset. Med andre ord vil vi ikke blive overvundet af mørke, hvis vi vokser i lyset.

Når mørket tiltager, bør vi forvente, at de større lys kommer fra Gud. I tider med stor uretfærdighed bør vi forvente, at Guds retfærdigheds forkæmpere dukker op. I tider med den største forvirring og forfærdelse vil evangeliet om riget blive det største håb, verden nogensinde har kendt. Vi er lovet, efter at dette evangelium er blevet forkyndt over hele verden, at Han's rige vil komme. For dem, der følger Kongen i disse tider, er evangeliet om riget vores formål.

Det første vers i Apostlenes Gerninger taler om "alt, hvad Jesus begyndte at gøre og lære" (se Ap.g. 1:1). Det var vor Herres skik først at gøre og derefter undervise. Han prædikede riget. Alle Han's gerninger og mirakler lærte også, hvem Gud er, Han's rige, og hvordan vi nu kan leve i Han's rige og under Han's autoritet. Så Jesus underviste ikke kun om riget; Han demonstrerede det også. Dette er også vores Missionsbefaling.

I riget er der ingen krøblinge eller blinde. Da Jesus helbredte de krøblede og blinde, demonstrerede Han riget. Der er heller ingen mangel på noget i riget, så da Jesus forvandlede vand til vin eller mangfoldiggjorde brød og fisk, demonstrerede Han de ubegrænsede ressourcer i Han's rige. Når vi lærer om Han's rige og lærer at leve i Han's rige, bliver vi også kaldet til at demonstrere Han's rige i vores liv.

Tro er valutaen i Han's rige. Sand tro er tro på Gud, ikke kun et resultat. Han har overvundet enhver tilstand på jorden, og når vi bliver i Ham, kan vi også overvinde. Når vi vokser op i Herren, bliver vi også kaldet til at leve og demonstrere dette.

Jesus udførte ikke mirakler tilfældigt. De var samordnet med undervisning, hvorved Han's tilhængere kunne lære Han's veje. Jesus demonstrerede dette ved kun at gøre, hvad Han så sin Fader gøre. Dette er en grundlæggende regel for riget – at være i fuldstændig harmoni med og underlægge sig Gud for at gøre Han's vilje, ikke vores vilje. Vi har kun rigets autoritet i den grad, vi forbliver i Kongen.

Så vores livs hengivenhed er at komme stadig tættere på Ham, så vi kan blive i Ham. Mens vi gør, kan Han gøre flere af sine gerninger gennem os på alle de mange måder, Han gør dem på – gennem undervisning, helbredelse, udfrielse af dem, der er bundet, og Han's dom over ondskab. Han's riges budbringere vil være enige i og demonstrere både Han's kærlighed og strenghed (se Rom 11:22).

Den primære måde at komme til Han's rige på, er at blive et lem af Han's legeme. I Apostlenes Gerninger ser vi alle, der omvendte sig og vendte sig til Herren, blev føjet til den troendes legeme (se ApG 5:14). Vi kan ikke være forbundet med Hovedet uden at være forbundet med Han's legeme, kirken. Men ikke meget af det, der i dag er kendt som "kirken", er i virkeligheden den kirke, Herren bygger, men derimod har kirkens mennesker forsøgt at bygge.

Det de kirke mennesker, har bygget, kan være bygget med de bedste intentioner og gøre mange gode ting, men gennem historien har den også gjort det modsatte af Guds natur og rige. Det er sjældent at finde en menighed i hele verden i dag, der opfylder Efeserbrevet 4-mandatet, så ethvert lem af Han's legeme kan vokse op i Ham og blive den fungerende del af Han's legeme, de var kaldet til at være. Dette er ved at ændre sig. Skrifterne er klare: Herren vil have en brud uden plet og lyde ved slutningen af denne tidsalder, og Han's sande legeme vil levere budskabet og Han's riges herlighed. For at gøre Han's vilje må vi finde og tage vores plads i den kirke, Han bygger, ikke mennesker. Mens vi fortsætter, vil vi undersøge forskellene mellem disse to kirker.
Ugens Ord 48
OP